1: Fortæl din historie på din hjemmeside
Tænk på din hjemmeside som en digital version af din restaurant. Det er det første indtryk, som mange kunder vil have af din virksomhed. En stærk tilstedeværelse på nettet er lig med flere kunder og dermed mere omsætning. Nedenfor finder du et par tips til at tage dit websitespil til næste niveau.
Brug din digitale tilstedeværelse til at fortælle din historie
Dit websted er mere end et sted at poste din menu og dine åbningstider. Folk forbinder naturligt med andres historier – bestemt hurtigere end de gør med blot grundlæggende oplysninger om din virksomhed. Så deling af din personlige historie kan have en reel indflydelse på at udvikle relationer med potentielle kunder online, selv før de oplever din restaurant på første hånd.
At fortælle din historie og dele din passion for det, du laver, er et værdifuldt marketingværktøj. Det hjælper dig ikke kun med at skille dig ud, men også med at opbygge en forbindelse med dine kunder med minimal indsats.
At vise, hvad der gør din restaurant speciel, lokker kunder til at bestille, spise middag eller blive ved med at vende tilbage efter mere.
Overvej at få dine retter professionelt fotograferet eller investere i et kamera til jobbet.
2: Hold dine onlinemenuer opdaterede
Opdatering af din webbaserede menu regelmæssigt vil holde dine kunder informeret og undgå enhver forvirring forårsaget af forældede tilbud. Det er vigtigt også at huske, at menuer ikke er ensartede. Faktisk kan det at skrive flere specialbyggede menuer skabe en bedre kundeoplevelse.
3: Kommuniker opdaterede kontaktoplysninger og sikkerhedsprotokoller
Det siger sig selv, at det er vigtigt at holde dine åbningstider og kontaktoplysninger opdateret på din restaurant hjemmeside. Og husk på, at det ikke kun er din hjemmeside, der skal opdateres med aktuelle telefonnumre, e-mailadresser, rutevejledninger, åbningstider og lignende oplysninger. Sørg for, at du også holder dig opdateret på tværs af andre websteder.
4: Hjælp Google og potentielle kunder med at finde dig
At konkurrere om en topplacering på Google eller andre søgemaskiner kan føles nærmest umuligt. Der er dog et par enkle måder, hvorpå du kan øge din virksomheds placering og hjælpe folk med at finde din virksomhed online.
Gør dit websted SEO-venligt
SEO, eller søgemaskineoptimering, er et af de udtryk, du sikkert har set dukke op i marketingsammenhænge. I en nøddeskal er det en håndfuld bedste praksis, der gør det nemmere for Google at identificere og rangere din virksomhed i søgeresultaterne. Noget af det kan blive ret teknisk, så spørg efter et marketingbureau som kan hjælpe.
5: Hold styr på din tilstedeværelse på sociale medier
Twitter, Facebook og Instagram har været på banen i et stykke tid. De fleste restaurantejere forstår det grundlæggende ved disse platforme, men landskabet er altid i forandring. Nyere sociale platforme — som TikTok — er potentielle muligheder for at promovere din virksomhed.
Konklusion
At eje en succesfuld restaurant er ikke som det plejede at være. På et tidspunkt, så længe din mad og service var god, kunne du oprette butik på gadehjørnet og drive forretning i årevis. Det kræver dog lidt mere intention nu i den måde, du har brug for en professionel hjemmeside, dermed markedsfører og engagerer dig i samfundet.
Fokus på det grundlæggende marketing kan hjælpe dig med at opbygge dit brand, blive bemærket af nye kunder og styrke dine relationer til eksisterende kunder.